HTML

Olvasóblog

A könyvekről, amiket olvasok. Vigyázat! Erősen szubjektív!

Utolsó kommentek

  • katusb: Sziasztok! Én mostanában két könyv olvasása között ezzel a játékkal kapcsolódom ki :) www.facebook... (2012.12.12. 14:13) 107. könyv
  • SzZsoel: Én is úgy gondolom, hogy az első jobb, mint a második. Aztán a harmadik (Kartal visszatér) megint ... (2012.05.30. 11:55) 100. könyv
  • Reniew: Inimma véleménye elfogadhatatlan. Igen, a Waltari Szinuhe című regényében is szerepel balzsamozás.... (2009.11.19. 15:10) 97. könyv
  • G-Kiralylany (törölt): Hm, nekem nem tetszett, se a könyv, se a film. Szomorkodom, hogy Margaret meghalt egy autóbalesetb... (2009.09.10. 18:53) 106. könyv
  • Inimma: Sajnos ez a könyv egy eléggé pofátlan Mika Waltari: Szinuhe koppintás. (2009.04.05. 17:40) 97. könyv
  • Utolsó 20

Linkblog

Könyvekről, amiket olvasok. Vigyázat! Erősen szubjektív!

2009.06.05. 23:06 OlvasóNő

107. könyv

Felipe Fernandez-Armesto: A középkor története

Na, megint egy középkorral foglalkozó könyv, gondolhatnád. De ez nem olyan.

Ez olyan középkorral foglalkozó könyv, amiben egy szót sem találsz a már teljesen lerágott európai történelemről (vagy legalábbis nagyon keveset). Sőt, a szerzőnek kifejezetten az a véleménye, hogy a középkori európai történelem szinte szóra sem érdemes, az igazi nagy dolgok, amik -akkor- nagy események ígértetét, nagy birodalmak születését hordozták magukban, mind-mind Európán túl történtek.

Így hát ez a könyv nem szól másról, mint Japánról, Kínáról, Afrikáról és az amerikai indián kultúrákról.

Én eddig azt hittem magamról, hogy húde-művelt vagyok, pláne, ami a történelmet és pláne ami a középkori történelmet illeti, hiszen egy időben történésznek készültem. De rá kellett jönnöm, hogy a tudásom igencsak szegényes, ami mondjuk a japán vagy afrikai középkori történelmet illeti.

A könyv bebizonyítja, hogy Európa nem feltétlenül vált volna olyan nagyhatalommá az újkorban, mint amilyenné vált, legalábbis ha a középkori eredményeit vesszük alapul.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasmanyaim.blog.hu/api/trackback/id/tr771166488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katusb 2012.12.12. 14:13:24

Sziasztok! Én mostanában két könyv olvasása között ezzel a játékkal kapcsolódom ki :)
www.facebook.com/Ismerkedj/app_387180568032405
süti beállítások módosítása